Allt är DITT fel, lärarjävel! Du ringde ju inte!!!

Publicerad 17 september, 2009

…en himla massa ringande blir det. Hoppas bara att tiden för allt detta föräldrajagande på eftermiddagarna, finns inlagt i tjänstefördelningen? Och gissa hur mycket föräldraskäll vi lärare kommer att få om vi missar att ringa någon gång. Gulp!

En kommentar till “Allt är DITT fel, lärarjävel! Du ringde ju inte!!!”

1. Peter

Vi ringer redan, fast i första hand till eleverna för att fÃ¥ hit dem som inte är sjuka och för att ha koll sÃ¥ inget har hänt. Detta sker direkt pÃ¥ fm, dÃ¥ frÃ¥nvaron registreras…och nej…det tillsätts ingen extra tid för detta utan det ingÃ¥r i lärarrollen. Föräldrarna är nöjda med detta dÃ¥ de ofta inte har en aning om att eleverna inte har kommit till skolan.

Att lagstadga det hela är dock inte rätt väg att gå, men käre Björklund har ju sina idéer 🙂