Om

Dagens Skola är hett stoff. Alla har gått i skolan. Alla har åsikter. Du också!

Här på Dagens Skola vill vi bjuda in dig till en diskussion där vi alla greppar debattsleven med litet skitigare nävar men självklart med en schysst och trevlig ton.

Hoppas att du vill ta del av en osminkad och livlig debatt i ett forum som rör skolans alla mÃ¥ngfacetterade och vindlande korridorer. Läs, kommentera det skrivna eller fatta pennan själv – du väljer! Ung som gammal, insatt som oinsatt, missnöjd som nöjd – här fÃ¥r alla som vill räcka upp handen och tala. Ingen fÃ¥r IG.

Var med och gör Dagens Skola till den bästa skolan. Läs om oss bakom sajten nedan! Varmt välkommen önskar Filippa, Jon och Kettil! Låt stå!

Filippa Mannerheim

Filippa Mannerheim är huvudkrönikör på dagensskola.se, skriver artiklar bland annat för Skolverket och Skolportens Magasin 360. Hon är för tillfället konsult för Nobelmuseets skolverksamhet och skriver på ett läromedel för Bonnier Utbildning. Tidigare har hon frilansat för Skolvärlden, Dalademokraten och Bibliotekstjänst och driver företaget Skrivateljén

Journalist och behörig gymnasielär med sju års erfarenhet från detta spännande yrke som kan knäcka den mest hårdhudade av fröknar. Fascineras av dumhet bakom framgång, oförfalskadde berättarröster, och konflikter av alla de slag.

Jon Lindholm

Jon har en Fil. Kand i Medie- och kommunikationsvetenskap och arbetar som Web Content Developer & Web Strategist på Configura. Även pedagogik, historia och statsvetenskap finns i den akademiska ryggsäcken.

Jon har arbetat som lärare i tre år. Favoritklädesplagg: Nåsdräkt. Käkar helst: Indiskt. Är envis som synden men oerhört talangfull inom webdesign. Om något tekniskt strular på sidan, eller om den inte är snygg nog är det honom du skäller på!

Mer om Jon finner du här på hans egen hemsida.

Kettil Mannerheim

Behörig gymnasielärare i historia och samhällskunskap. Har dock efter sex år lämnat den vingliga skolskutan för museivärldens dammiga korridorer. Kettil har arbetat som guide och museilärare, bland annat för Stockholms Stadsmuseum, Kungliga Livrustkammaren, Historiska muséet och Kungliga Slottet. Arbetar idag som samordnare för Stockholmskällan.

Läser: all historierelaterad facklitteratur och allt om Bajen. Fungerar som emellanåtkrönikör, korrekturläsare och moraliskt stativ. Läs Kettils presentation här.