Häng på du också!

Publicerad 21 oktober, 2009

Nu börjar det närma sig…. Och jag som inte alls förberett mig ett dugg. Hm. Har haft mycket annat på gång i och för sig. Men nu är det dags. No mercy.

På ämnestorget för IT och lärande ska jag hålla i ett av Skolverkets miniseminarier kring IT i skolan. Det ska bli jättekul och supernervöst, gulp. Hoppas på stor uppslutning och många intressanta samtal oss kollegor emellan. Det bästa av allt är just detta – att få träffa och samtala med alla andra, ni vet det där som man vill men aldrig hinner som lärare. Nu har vi chansen.

Du kommer väl?

Onsdag 28 oktober, 11.00 – 11.20 Källkritik på schemat!

En föreläsning om hur man kan arbeta med källkritik på gymnasiet i syfte att öka elevernas förmåga att hantera information. Utgångspunkten är några inspirerande projekt. Filippa Mannerheim är journalist och lärare på Thorildsplans gymnasium i Stockholm.

Lokal: C20:11

Passar såklart även på att tipsa om superkollegan Ulf som ska hålla föredrag om hur man spetsar undervisningen med hjälp av digitala lärresurser. Du får tips på var du hittar de bästa digitala lärresurserna och hur de kan användas i klassrummet. Dessutom får du tips på datorspel i undervisningen.

Ulf Jämterud, läromedelsförfattare och lärare i religion på Bromma gymnasium i Stockholm.

Måndag 26 oktober 13.30 kör han igång på Skolforum. Lokal: C20:11.

I'll be there, Ulf!