Fröken tar emot pris som årets lektör för BTJ

Publicerad 26 september, 2008

Fröken har varit på Bokmässan i Göteborg!

Visst kan man åka på bokmässa av egna skäl men denna gång blev hon bjuden, fick resan betald och så även hotellet. Fröken har nämligen erhållit priset som årets lektör för BTJ med en motivering som gjorde henne otroligt glad. Vill du läsa den hittar du den här.

Efter prisutdelning och ett litet tal där fröken självklart hyllade sin hemkommun Vansbro, även om hon nu bor i sitt älskade Stockholm, och även berättade litet om sina författardrömmar som barn och hur fantastiskt roligt det är att skriva för BTJ, blev det en fin lunch tillsammans och mycket litteratursnack med alla supertrevliga BTJ-medarbetare.

Och resten av dagen gick åt till att besöka alla montrar, titta på alla kändisar, (bland annat stötte vi faktiskt på Kronprinsessan Viktoria!) lyssna på alla intressanta författarmöten och tala med alla roliga utställare och journalister. Många nya kontakter och spännande möten! Fantastiskt roligt!

Vill du läsa några av recensionerna jag skrivit för BTJ hittar du några av dem här.

Fint pris. Vackra blommor!

Bokmässan. Enorm. Minst sagt.