Fröken överlevde Skolforum… Nätt och jämt.

Publicerad 28 oktober, 2009

Det var en mycket nervös liten skolfröken som stod på Skolforum idag och höll föredrag. Tänka sig att rösten blir så darrig, munnen så torr och allt så oerhört osammanhängande, trots att man kände sig så kunnig och glad precis innan.

Samtidigt tänkte jag  efteråt, att det är så bra att jag gör det här, för INGEN skolfröken i världen kommer att ha mer förståelse för sina elever när de talar om hur nervösa de är över att stå inför klassen.

Och jag överlevde ju!

Hurra för det! 🙂

En kommentar till “Fröken överlevde Skolforum… Nätt och jämt.”

1. ESM

Hej Filippa!
    Har sett reprisen idag på programmet där du var med. Känner mig oerhört irriterad på att programledaren inte fördelade tiden ordentligt. Du blev avbruten hela tiden. Jag, som arbetar som lärare hängde med på vad du försökte säga men för utomstående tror jag det blir svårt att få hela bilden. Det du fick fram och försökte säga var bra, jag håller med men du hade behövt få förtydliga dig så att budskapet kom fram bättre.