Copy&paste: Magasin 360 is the shit!

Publicerad 8 december, 2009

Just nu jobbar jag bara 40% som lärare. Det är perfekt. Två dagar i veckan med eleverna, jag slipper mördartråktidsstjälarkonferenserna (hoppas vid Gud att min chef missar detta inlägg!!! :-)) och jag får frilansa som journalist, debattera i Skolfront, skriva om Skolfrågor för Skolverket och driva mitt företag vid sidan om + läromedelsskrivande här framåt vårkanten. Fantastisk mix!

Och nu passar jag på att göra reklam också. 🙂 Fast det är för en god sak. För den här tidningen är vansinnigt bra och jag rekommenderar den varm för alla de lärare som inte orkar/kan/hinner hålla sig uppdaterade och läsa all spännande forskning som kommer ut inom skolans område men ändå är intresserade.

Me like! Eller som Killfröken väljer att formulera det: "Magasin 360 is the shit!

Kunde inte sagt det bättre själv. Eller…? 🙂

7 kommentarer till “Copy&paste: Magasin 360 is the shit!”

1. Janne

Gratulerar! SjÀlv försöker jag fÄ ihop en liknande mix av skolarbete, lÀromedelsskrivande och eventuellt nÄgot helt annat Àn skolvÀrlden. Samtidigt Àr det ju smÀrtsamt att det ska vara pÄ det viset för att orka med bördan att vara lÀrare. NÄgot Àr uppenbart helt fel.

HĂ„ller fullstĂ€ndigt med att det som knĂ€cker en Ă€r dessa “möten” som mer liknar sovjetiska partikongresser. Alla ska vara med och hĂ„lla med nĂ€r Ledaren förkunnar partiets evangelium. Gud nĂ„de den som uttrycker eller antyder om att uttrycka en avvikande Ă„sikt eller idĂ©. KorsfĂ€st kĂ€ttaren!

2. Filippa

Janne! Haha! “Sovjetiska partikongresser”! 🙂 SjĂ€lv tycker jag det omstĂ€ndliga, omĂ€ltandet Ă€r jobbigast faktiskt. Vi fĂ„r nog tycka vad vi vill pĂ„ min skola men problemet Ă€r att vi gör det ocksĂ„ – lÀÀÀÀÀÀnge och oooofta! Ibland funderar jag litet pĂ„ vad det Ă€r för fel pĂ„ mejl? Skicka ut infon dĂ€r bara sĂ„ kan vi ha möten och strĂ„la samman nĂ€r vi mĂ€rker att det behövs. Litet krasst men…

Vad kul med lĂ€romedelsskrivandet! Nyfiken i en strut undrar ju sĂ„klart vad du skriver om? 🙂

3. Janne

Filippa! Det har gÄtt sÄ lÄngt att jag undrar om det finns nÄgon bokstavskombination för mötesallergi.

Vad gÀller lÀromedelsskrivandet sÄ Àr det i ett larvstadium (?!) och fÄr se vad blir av det. Tanken Àr att det ska bli nÄgot kombination av IT och SO-Àmnena.

4. Filippa

Underbart: “Bokstavskombination för mötesalltergi”. Ska fundera pĂ„ en bra sĂ„dan och skriva om den i nĂ€sta krönika – givetvis med hĂ€nvisning till dig som kĂ€lla, Janne! 🙂

Det lĂ„ter mycket spĂ€nnande med ditt lĂ€romedel, tycker jag. Jag hĂ„ller tummarna, för det verkar vara ett hĂ„rt och ensamt jobb… Men kul ocksĂ„ sĂ„ klart. Lycka till!