Lärare? Nu har du chansen! Ta den!

Publicerad 2 mars, 2011

Drömmer du om att få vara med från början, vara med om starten på en helt ny skola, i nya, (knappt färdigtorkade lokaler), med nya kolleger samt nya förväntannsfulla elever?

Vill du vara med och utvekla en peddagogik som är helt obeprövad och bara väntar pÃ¥ ditt odelade angagemang? Vill du jobba nästan dygnet runt för att fÃ¥ ungarsom inte riktigt vill gÃ¥ i skolan men ändÃ¥ fÃ¥ en laptop att spela WOW pÃ¥ och gymkort, godkända i kärnämnena – dÃ¥ är Framtidsgymnasiet med rätt att ta ut en rejäl vinst rätt arbetsplats för dig!

Vi söker dig som briner för unndervisning, total unnderkastelse och har ett passionerat förhållande till lärande och peddagogik så som vi ser det enligt det schema vi lägger för dig med rspekt. Har du modet, kraften och passionen till att vara med och bygga upp en helt ny skola? Vill du skriva på ett avtal om att du aldrig avslöjar hur litet lärande du jobbar med och hur mycket du ändå jobbar?

Då kan det vara just dig vi söker.

Vi söker världens bästa lärare i svenska, engelska, franska, samhällskunskap, historia, naturvetenskap,Kemi, fysik,  idrott och hälsa, ledarskap, handledarps och divverse anat pÃ¥ 14%. Skit pÃ¥ de t om du har utbildning. Bara du vill vara i klassrummet si sÃ¥där Ã¥tta timmar om dan . Planering och rättning sköter du diskret pÃ¥ egen tid – det är ändÃ¥ inte viktit.

Vi förvntar oss att du lever upp till alla styokument och att du fixar Skoinspektionens ´kontolle t. då kan du få en 20-dels lön av vad vi får.

Hör gärna av dig till framtidens skola om du tycker att det låter atraktiv.

På vår hemsida: frammmtidenskola.se kan du läsa mer om våra ideal.

7 kommentarer till “Lärare? Nu har du chansen! Ta den!”

1. Helena von Schantz

Ljuvligt inlägg. Tack!

2. Filippa

Tack Helena. Men jag kan inte ta Ã¥t mig äran. Den är nästan direkt klippt och klistrad frÃ¥n annonserna pÃ¥ platsbanken pÃ¥ ams. Tyvärr… 🙂

3. frekar06

Bra inlägg. Skolinspektionen har idag förklarat att man ger Tolvåker skolan en respit. Varför då?! Så grovt missköta skolor ska inte tas med silkesvantar utan med hårdhandskar. Skolinspektionen har ett förbannat ansvar för att skolan sköter sig, det ansvaret har man klart visat att man inte är beredda att ta. Frekar06

4. Trofinios

Ah shit, det framlockade nÃ¥gra riktiga asflabb. Men enligt svenskt näringslivs pitbull par excellence, Timbros vd Marcus Uvell, sÃ¥ är friskolereformen en framgÃ¥ngssaga utan dess like. Istället för att kritisera friskolorna bör allianspartierna försvara friskolorna. Ja enligt Uvell bör borgarna verka för att mer friskolor etableras eftersom det skulle rädda alla de stackars elever som fÃ¥r undermÃ¥lig utbildning i vanskötta kommunala skolor. Men de problem som avslöjats med Ã¥tskilliga friskolor, är inte det allvarligt? Nej, nej det handlar bara om nÃ¥gra fÃ¥tal ruttna äpplen, inget att oroa sig för enligt Uvell. I övrigt levereras förstklassig utbildning under högeffektiva förhÃ¥llanden – ja det blir till och med en slant över till en liten vinst. Och till och med omvärlden har fÃ¥tt upp ögonen för den svenska innovationen med fritt skolval och vinstdrivande skolor. Man undrar nästan om inte nästa steg för Uvell är att yrka pÃ¥ att den är en mänsklig rättighet för riskkapitalister att tjäna pengar pÃ¥ skolan. Länkar Uvells artikel i DN för den som inte läst den:

5. Jennie Bergström

Menar du allvar? Är det dagens sanning?

6. Filippa

Jennie. Absolut. I alla fall nästan sÃ¥ här brukar det se ut. Fast litet tog jag nog i ändÃ¥… Litet… 🙂

7. David

Sök flera jobb på Skoljobb.se