Reinfeldt talar om invandrarflickor men handlar högerhänt, som vanligt

Publicerad 14 augusti, 2008

Skolan skall vara en mötesplats för alla barn oavsett bakgrund. Är det det? För vissa kanske.

Nalin Pekgul, ordförande för Socialdemokratiska kvinnoförbundet, skriver i dag om regeringens svek mot svenska invandrartjejer. För samtidigt som Reinfeldt talar sig röd om öronen om hur viktigt det är att stötta dem, driver han en politik som resulterar i motsatsen.

Pekgul prickar skickligt problemet med religiösa friskolor och unga flickors isolering. Hoppas bara att Reinfeldt läser hennes artikel!

Läs den själv här och kommentera sedan på Dagens Skola! Vad anser DU?

3 kommentarer till “Reinfeldt talar om invandrarflickor men handlar högerhänt, som vanligt”

1. VERKLIGHETEN

Man blir ju bara mer o mer rädd för de Svenska samhället!!!!
    Nu fÃ¥r Reinfeldt skit föra att han är tillmötesgÃ¥ende mot andra religioner och är för friskolor. Hade han sagt nej till friskolor sÃ¥ hade han säker blivit kallad rasist istället…. När ska den enskilda människan i dagens sammhälle börja ta ansvar för sin egen utveckling o religion.
    Det är ju knappast så att vi Svenskar kan ändra på ett beteende som vissa religioner har och har haft i flera tusen år. Förändringen måste komma från dem som utövar religionen!!!

Skulle vara intressant att veta vad Nalin Pekgul själv gör för att förändra flickornas beteende…

2. Jan-Inge Flücht

Nalin med fam. blev väl mer eller mindre tvingade att flytta frÃ¥n en förort – Tensta – pga att det religiösa trycket där var sÃ¥ kraftigt.

Vad har hon Själv och Sozialdemokraterna gjort åt detta (Växande) problem under sin tid som politiker??????? SVAR: ingenting!

-“Nalin Pekgul som själv är muslim, har ocksÃ¥ reagerat pÃ¥ hur de fundamentalistiska muslimska tolkningarna växer sig starkare i Tensta. Hennes barn kommer hem och frÃ¥gar varför deras mamma inte bär slöja eller varför deras familj inte gÃ¥r till moskén. De har ocksÃ¥ fÃ¥tt höra att muslimer är bättre än kristna.”

3. Kettil

Tänk att vi har självaste VERKLIGHETEN, med versaler och allt, på besök här på sidan. Det var värst, det är inte varje dag. Hade vi vetat det hade vi förberett litet cyberfika.

Det är fint det där med eget ansvar som du skriver om. Men, hör du VERKLIGHETEN, är det inte så att det kan vara litet svårt för små knoddar att självständigt och ansvarsfullt fatta kloka beslut om de ständigt matas med en skev bild av DIG? Om de dessutom från spädbarnsår får lära sig att det är väldigt fult att ens lyssna på alternativa beskrivningar av ERS OBJEKTIVA EXISTENS tror du det hjälper dem att bilda sig en uppfattning som stämmer hyfsat överens med DITT SANNA VÄSENDE?

Kanske, KÄRE HERR REALITET, behöver de litet hjälp från vuxenvärlden och samhället för att lära känna DIG litet bättre, eller i alla fall för att lära sig se DIG från litet olika håll och kanter, att tolka DITT NAKNA OCH OANTASTLIGA VARA ur flera perspektiv. Tror du inte?