Fr̴n flum till kontroll Рtur att DN har koll!

Publicerad 9 januari, 2010

"Håll koll på kunskap" heter den småbeskäftiga ledaren i DN idag. Den handlar om att det är viktigt att vi lärare kan det vi ska lära eleverna i synnerhet när de är små. Vilken tur att DN:s ledarskribenter berättade detta viktiga! Det hade vi flumpedagoger ingen aning om nämligen…

2 kommentarer till “FrÃ¥n flum till kontroll – tur att DN har koll!”

1. sinikka naumanen

ja,skolan är ju till lärandet och detta ska börja mycket tidigt!men när man äe liten så är ju leken den bästa metoden!!
    Tänk bara på SANNING o KONSEKVENS!!!
    Sedan ska man upplysa viktiga saker om samhället att man lär själv tidigt granska reklam o olika teorier själv!!….Sedan mÃ¥ste man ju acceptera ATT DET FINNS DÃ…LIGA LÄRARE
    Dessa kan äga hur mycket kunskap som helst men i praktiken blir det värdelöst om man kan inte fÃ¥nga elevernas intressen äga rätt pedagogik!!alla kan vi väl vittna om lärare som har varit intill värdelösa och skulle absolut inte fÃ¥ hamna innanför skolans dörrar!!Och detta är först o främst REKTORNS ansvar att se till att dessa lärare lämnar skolans värd o fortast möjligt ska en lärare fÃ¥ förstörä för en massa elevernas framtid nej och Ã¥terigen NEJ!!Sanningen är bitter men bättre än falskhet och fegt av rektorn o andra lärare att kanske skydda sin kollega..fel..fel…fel!
    När jag var ordförande i en internationell förening 7 år samt hade ett studieförbund som vi samarbetade med så sa min chef, att kom ihåg du ska bara se på verksamheten och inte tänka med känslor folk som skadar arbetet de ska veck!!punkt o slut!har tänkt många gånger hur rätt denne man hade!
    Jag ropar nästan efter lämplighetsintyg för lärare!samt veterinärer o läkare, domare.osv..man har ju lämlighetsintyg som krav i mÃ¥nga yrken..polis, militär, för körkort…frÃ¥gan Ã¥r bara den att vem är lämplig att intyga detta vem är tillrÃ¥ckligt kunnig det är frÃ¥gan!!
    men skolor skall inte vara lekstugor uy med soffor där eleverna ligger raklÃ¥nga..det ska finnas ett akutrum/vilorum inte pÃ¥ detta sätt som vi ser i vissa skolor ingen disiplin…snart fÃ¥r kriminalvÃ¥rden ta över skolorna om vi inte skärper oss!!säg mig sagt—jag skriver min tredje bok som handlar om dessa samhälliga frÃ¥gor kommer ut till vÃ¥ren sÃ¥ pass pÃ¥!!men om vi inte kan ta oss till den konstruktiva kritiken dÃ¥ är det kört!!Har sällan sett en sÃ¥n slapp skola som i landet LAGOM Sverige! och sista hälsningen lyder tillbaka UPPFÖRANDET O KONSENTRATION TILLBAKA TILL BETYGEN! Sinikka Naumanen Författare

2. sinikka naumanen

FÃ¥nga ELEVERNAS intresse tidigt!!

Det är många av oss FD.. elever som har fått våran skolgång förstörda av dåliga lärare!

Lärandet är ju grunden till till allt senare i livet o medans det pågår !!
    Det första är ju hemmet men sedan vistas vi nästan största delen av våran vakna tid just i Skolan!

SÃ¥ Det krävs mycket av lärarna ..det är inget yrke som man bara kommer in med höga betyg..lika mycket minst !…är Pedagogiken samt Lämpligheten som lärare..läraren mÃ¥ste vara kompetent att se olikheterna hos individen !

Yrket skall Prioriteras hed högre löner men även högre grad än nu ..lämplighet..vi vuxna mÃ¥ste kunna kräva dessa saker …barnen kan ju inte göra det!

Sinikka Naumanen författare