Fullt ös!!!

Publicerad 6 december, 2010

Oj, vilket hösttermin! Jag har haft fullt upp vill jag lova, vilket bÃ¥de är roligt och stressande och DS har tyvärr fÃ¥tt stryka pÃ¥ foten. Jag ber verkligen om ursäkt för detta och lovar att bättring snart, snart, och publicera spännande krönikor och själv ocksÃ¥ bidra med en och annan. Det händer ju sÃ¥ otroligt mycket nu med skolan – vad blir konsekvenserna för oss lärare? Spännande.

Förra veckan var jag i Göteborg och föreläste om mitt läromedel som kommer ut i april nästa Ã¥r. Precis som under föreläsningarna i Helsingborg och Linköping var det helt fantastiskt att fÃ¥ möjlighet att möta alla dessa otroligt kreativa, duktiga och engagerade lärare. Vilken förmÃ¥n det är att fÃ¥ resa runt sÃ¥ här! MÃ¥nga glada skratt och mÃ¥nga tänkvärda synpunkter – TACK till er alla!!! 🙂

I morgon blir det Lund och sedan en paus i turnérandet då jag verkligen ska fokusera på mina tålmodiga elever som stoiskt uthärdar att vara försökskaniner för diverse suspekta övningar och uppgifter. (Om två veckor blir det julguidning i Gamla Stan som plåster på såren. Håll ut!)

I all hast till nästa gång/ Fröken Filippa