I Göteborg vet lärarna var katedern ska stå!

Publicerad 27 januari, 2010

Dagens Skola vill ingalunda uppmana sina läsare till olagligheter. Men nog är det rent ut sagt ljuuuvligt att läsa om lärare (!) som tar pekpinnen i egna händer. Det händer ju inte alltför ofta att vi pedagoger reagerar mot nedskärningar och vansinniga arbetsbördor, annat med en försiktig suck i lärarrummet.

En kommentar till “I Göteborg vet lärarna var katedern ska stÃ¥!”

1. Janne

LÃ¥ter lite som att ockupationen av kÃ¥rhuset 1968. Varför inte gÃ¥ ner till kommunhuset och lÃ¥sa in politikerna och tjänstemännen? Lite Ã¥t det franska exemplet där arbetarna lÃ¥ste in cheferna i sina rum. Jag vet inte hur det gick men…

I vilket fall som helst så är det väl på tiden att lärare reagrar mot alla konstigheter som tjänstmän hittar på i sina fina tjänsterum ljusår från skolverkligheten.