SÃ¥ bra!

Publicerad 13 februari, 2011

Dagens Skola brukar vilja reflektera själva men vill idag rekommendera Helena von Schantzs artikel på Newsmill om Klass 9A och skolan. Så bra! Läs!

2 kommentarer till “SÃ¥ bra!”

1. Janne

SVT:s serie är en offentlig förnedring av hel yrkeskår. Jämför det med serien SOS på liv och död som går på TV4+. Här skildras tre olika yrkeskategorier på ett närmast heroiskt sätt. De är så rättrådiga, rationella och handlingskraftiga. Inte ett misstag eller förlupet ord och alltid sina medmänniskors bästa i sikte.

2. Sture Sjöstedt

Hej!

När Stavros Louca gick igenom ett centralt prov med eleverna dagen innan eleverna skulle skrivas tappade han sin gloria och försvann. Media försökte tysta ner. Det var väl ganska uppenbart att han fuskade i Klass 9A. Han kastade ut en sten
    genom fönstret . Den slog i marken efter a sekunder sa Stavros och räknade ut att den fallit
    s meter. S ger ett värden långt under marknivån.